Co to vlastně je?

ALPINNING™ je vlastně taková horská túra vevnitř. Je to sportovní aktivita, při níž skupinka lidí pod vedením vyškoleného instruktora chodí na speciálních trenažérech, tzv. alpitracích. U této sportovní aktivity je nezbytným doplňkem hudba, která sportovce v průběhu cvičení vede. Svou kostrou připomíná ALPITRACK běžecký pás, liší se však v jedné zásadní věci: ALPITRACKOVÝ pás na rozdíl od běžeckého musí sportovec rozpohybovat vlastní silou.

Povrch, po kterém se pohybujete, není vodorovný, je to nakloněná rovina. Tato relativně nová sportovní aktivita vychází z nejpřirozenějšího lidského pohybu – z chůze, je tedy vhodná pro všechny sportovce bez ohledu na jejich věk nebo úroveň fyzické zdatnosti – ALPINNING je pro každého.

ALPINNING™ je výjmečný kardiovaskulární program, který zapojuje a posiluje celé tělo. Zlepšuje aerobní kapacitu, spaluje velké množství kalorií, zapojuje svaly, které stabilizují tělo a celkově zlepšuje kardiovaskulární systém těla. Díky závěrečnému protažení a posilování jak na trenažéru, tak mimo něj, zvyšuje post tréninkový energetický výdej a urychluje regeneraci.

Redukuje váhu, zlepšuje kondici i pleť

Jako každý jiný sport i ALPINNING přispívá k formování postavy. Tato zvláštní forma chůze je ideální zejména pro zpevnění stehen a hýžďových partií, a to díky sklonu ALPITRACKU. Chůze po měkkém pásu je navíc šetrná pro tělo – šetříme si klouby i kolena. Pravidelné navštěvování ALPINNINGU pomáhá udržovat naši fyzickou kondici ve skvělé formě.

Jak vypadá hodina Alpinningu?

Před samotným začátkem chůze je potřeba se rozcvičit. Stejně jako u většiny jiných sportovních aktivit následuje cca 50 minut chůze, která se různě mění. Ať už jde o náročnost „terénu“ nebo o rychlost. Navíc se kombinuje s různými druhy cviků. Každý pás má displej, na kterém se kromě výše uvedené tepové frekvence zobrazuje rychlost chůze, ušlá vzdálenost, aktuální čas chůze, obecný čas, počet spálených kalorií a teplota prostředí. Co se oblečení týče, nepotřebujete nic speciálního. Oblékněte se pohodlně, ideálně do něčeho, co dobře saje pot. Na nohy pak zvolte vhodnou sportovní obuv. Na co je dobré pamatovat, je pitný režim. Protože jde o náročnou fyzickou činnost, budete se hodně potit, tím pádem je nutné zvýšit příjem tekutin. Před, během i po cvičení je dobré vypít celkem cca 2 litry vody nebo iontového nápoje.